وبلاگ

نمونه کار کناف ساز

اجرای سقف کاذب

اجرای سقف کاذب

ازجمله سقف‌هایی که امروزه محبوبیت بسیارزیادی را بین مردم پیداکرده‌است می‌توان به  سقف کاذب اشاره کرد. سقف کاذب مزایای بسیارزیادی نسبت به سقف‌های معمولی دارد که درادامه بیشتر به این مسائل خواهیم پرداخت.

از جمله این سقف‌ها می‌توان به سقف رابیتس و سقف کناف اشاره کرد. در ادامه درمورد اجرای سقف کاذب بیشتر بحث خواهیم کرد اگر می‌خواهید دراین باره اطلاعات بیشتری به دست آورید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب نوعی پوشش فرعی است که روی سقف اصلی نصب می‌شود و می‌تواند بنای زیر کار را پوشش دهد . البته در بسیاری از موارد برای جذاب‌تر ساختن دکوراسیون داخلی نیز از آن استفاده می‌کنند.

وجود چنین سقفی سبب می‌شود تا هنگام کار در ساختمان دیگر نگران زیرسازی کار نباشید و به راحتی می‌توانید با اجرای  سقف کاذب pvc فضای ساختمان را جذاب کنید.

 

نمونه کار اجرای کناف و سقف کاذب

نمونه کار اجرای کناف و سقف کاذب

 

نصب و اجرای سقف کاذب

همان طور که دراین مطلب اشاره کردیم، هدف اصلی از نصب و اجرای دیوار کاذب پوشاندن تجهیزات مختلف است. البته می‌توان قابلیت‌های دیگری همانند عایق صدا و حرارت را نیز به آن اضافه‌کرد.

اگر می‌خواهید ارتفاع داخلی منزل شما از حالت معمولی کم تر باشد نیز پیشنهاد می‌کنیم از این نوع سقف‌ها استفاده کنید.

قبل از این که به دنبال اجرای  باشید، باید اطلاعات کاملی را دراین باره کسب کنید. سقف کاذب دارای اجزای مانند نبشی،آویزهای قائم و سپر است که اگر می‌خواهید نوع رابیتس آن را نصب کنید باید از تایل‌های رابیتس و اگر می‌خواهید کناف نصب کنید باید تایل‌های کناف را نصب کنید.

تایل‌ها اندازه و رنگ‌های متنوعی دارند . به صورت کلی تایل‌های دو نوع آکوستیک و غیرآکوستیک دارند که شما می‌توانید نمونه‌های روکش دار و یا رنگ شده آن را نیز خریداری کنید. از تایل‌های آکوستیک بیشتر برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که می‌خواهیم عایق صدا باشند، ازجمله این مکان‌ها می‌توان به سالن‌های تئاتر اشاره‌کرد.

ساخت سقف کاذب

سقف کاذب انواع مختلفی دارد که هریک از آن‌ها نیز کاربرد خاص خود را دارند. درادامه به تفصیل این موارد را مورد بررسی قرارمی‌دهیم.

سقف کاذب با رابیتس: این بخش خود به دو دسته رابیتس برجسته و یک دست تقسیم می‌شود. استفاده از این نوع سقف‌ها بیش از نمونه‌های دیگر است زیرا کیفیت بیش‌تری دارند. جنس این سقف‌ها از رابیتس است و قطعات سازنده آن نیز شامل نبشی و میلگرد هستند.

استفاده از این نوع سقف‌ها دارای مزایای بسیارزیادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت بالای آن ، دردسترس بودن و به صرفه بودن آن اشاره‌کرد. البته باید بدانید که این نوع سقف‌ها دارای وزن بسیارزیادی هم هستند که همین موضوع حمل و نقل آن‌ها را سخت می‌کند.

 

اجرای سقف کاذب

سقف کاذب آلمینومی

سرعت اجرای سقف کاذب آلمینیومی بسیاربالا است و به همین دلیل نیز برای بسیاری از مکان‌ها مورداستفاده قرارمی ‌گیرد. تایل های این نوع سقف 60*60 هستند و دسترسی به آن‌ها بسیارراحت است.

سقف کاذب کناف

از این دسته از سقف‌های کاذب بیشتر برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده می‌شود. کناف همان صفحه های گچی از پیش تعیین شده‌است که از آن به جای گچ استفاده می‌شود. این سقف‌ها به دو دسته ثابت ومتحرک تقسیم می‌شوند. وزن این صفحات بسیارکم است و هم چنین سرعت اجرای آن‌ها بسیاربالا است . همین موارد سبب می‌شود تا استفاده از آن‌ها روز به روز بیشتر شود.

اجرای سقف کاذب رابیتس به چه صورت است؟

برای اجرای سقف رابیتس اولین مرحله نصب میلگردهای آویز است. وظیفه آویزها تحمل بار سقف کاذب است البته در بسیاری از موارد از قبل آویز روی سقف اصلی نصب می‌شود و البته خودتان هم می‌توانید این آویزها را روی سقف اصلی با جوشکاری متصل کنید. بخش توری رابیتس روی همین میلگردها سوار می‌شود.
در مرحله دوم اجرا ورقه های رابیتس از طریق میلگردهای متصل شده صورت می‌گیرد. بسته به فاصله میلگردهای نصب شده تعداد پل‌های آن معین می‌شود. توجه کنید هرچه میزان این فاصله بیشتر باشد، برای رابیتس کاری باید پل‌های بیشتری را به کاربرید. البته تعداد پل‌های به کاررفته در در قیمت رابیتس تاثیر مستقیمی دارد.
مرحله اخر این کار گچ کاری رابیتس است، که روی ورقه‌های رابیتس چنددست گچ قرارمی‌گیرد. این کارسبب می‌شود تا زیرسازی سقف نیز پنهان شود و سبب زیباترشدن منزل شما خواهدبود.

 

نمونه کار اجرای کناف و سقف کاذب

نمونه کار اجرای کناف و سقف کاذب

اجرای سقف کاذب کناف به چه صورتی است؟

برای اجرای باید ابتدا مکانی که می‌خواهید در آن سقف نصب کنید،را مشخص کنید. می‌توانید در این فضا بنا به سلیقه خود طراحی‌های لازم را انجام دهید. البته هنگام مشخص کردن نقشه در ابتدا باید وضعیت مربوط به فضا ودیوارها را معین کنید. برای اجرای آن ابتدا باید این نقشه روی کاغذ ترسیم شود و سپس بعداز آن نیز با کمک نرم افزارهای مختلف رسم می‌شود.

برای تهیه مصالح موردنیاز هنگام اجرای آن باید نقشه مصالح موردنیاز ترسیم شود و سپس طرح اولیه آن باید پیاده‌سازی شود. بعد از نصب و اجرای سقف  کناف باید مطابق با نیازتان برق کاری‌های لازم صورت گیرد.

مرحله آخر بعد از نصب درزگیری است که با استانداردهای لازم همه پیچ و درزهای خانه گرفته می‌شود. این مرحله برای جلوگیری از ترک خوردن صورت می‌گیرد و بعد از آن می‌توانید سقف‌ها را رنگ کنید.

نکات مهمی که باید هنگام اجرای سقف کاذب درنظربگیرید

دمای تایل‌ها اهمیت بسیارزیادی را در کیفیت و نصب کار دارد. برای این که کیفیت کار زیاد باشد در ابتدا باید تایل های را از کارتون‌های آن خارج کنید تا بدین ترتیب دمای آن‌ها با دمای محیط متناسب شود.

هنگام اجرا باید دقت داشته باشید که این کار را با دست تمیز انجام دهید، تا از افتادن لک روی آن‌ها جلوگیری شود.آن بخش هایی از منزل که اندازه لازم برای آن ها معین نشده است، باید از تایل‌های برش خورده برای آن استفاده کنید. این کار سبب تمیزشدن بیشتر کار می‌شود.

سقف کاذب مهمترین سقف هایی است که امروزه طرفداران بسیارزیادی پیداکرده است. اجرای انواع سقف کاذب دارای مراحل بسیارزیادی است و شما با توجه به این مطلب می‌توانید با این مراحل بیشتر آشنا شوید. شما  با مطالعه این مطلب می‌توانید اطلاعات خوبی را دراین زمینه کسب کنید.

شرکت طراحی دکوراسیون کناف ساز

برای مشاوره رایگان در زمینه اجرای کناف ،سقف کاذب و دکوراسیون داخلی … با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

02177960205

09123770017

09195603356

برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر ممون میشم ما رو در شبکه اجتماعی اینستاگرام کناف ساز دنبال کنید.

نظرات مشتریان

ما هنر زندگی شیک را با فضای داخلی
شیک ایجاد می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبلاگ

جدیدترین مقالات ما

دیوار کاذب
وبلاگ
shafiee

دیوار کاذب

دیوار کاذب : جداکردن قسمت های مختلف منزل با استفاده از دیوارهای آجری هزینه های بسیارزیادی را به همراه دارد و هم چنین وقت فراوانی

توضیحات بیشتر »
قیمت دیوار کاذب
وبلاگ
shafiee

قیمت دیوار کاذب

قیمت دیوار کاذب : دیوار کاذب انواع مختلفی دارد که با قیمت های متفاوتی در بازار قابل عرضه و خریداری است. توجه داشته باشید برای

توضیحات بیشتر »
سقف کاذب
وبلاگ
shafiee

سقف کاذب

از سقف کاذب به عنوان یک پوشش فرعی برای ساختمان‌ها یاد می‌شود که می‌توانید به کمک آن ها تاسیسات و سیم کشی ساختمان را بپوشانید

توضیحات بیشتر »
Call Now Buttonبا ما در تماس باشید
×

اجرای کناف و سقف کاذب ، بازسازی… برای مشاوره رایگان در واتساپ در خدمتم…

× ارتباط در واتساپ